ESCOFET 1886 S.A. cat / esp / eng / deu / fra ÀREA PROFESSIONAL LOG IN
Usuari:

Siusplau, introdueix l’email amb el qual es va registrar.

ANAR
HOME
Museu Escofet
Coses que no
cauen en l'oblit

El museu Escofet

Des de la seva fundació Escofet ha editat productes que amb el pas del temps s'han tornat inoblidables i sense formar part del nostre catàleg, aquestes peces no han perdut el seu valor per la seva singularitat. Volem ara recordar-los dedicant-los un espai en aquest museu virtual que amb la incorporació de noves peces serà el millor testimoni de la llarga trajectòria de la Companyia.

Els inicis
En l'època d'esplendor del modernisme, el fundador va comprendre que era fonamental vincular la qualitat del material amb l'aportació dels millors dibuixants, pintors i arquitectes de l'època. La feliç simbiosi entre art i ofici, entre arquitectura i indústria, va donar lloc a un material que superava la tècnica d’aquell temps i es convertia en mirall de l'evolució de les arts.

1886-1939
El paviment d'interior de mosaic hidràulic

Els mosaics hidràulics realitzats durant aquells anys eren la materialització metafòrica de les catifes per a l'interior dels habitatges de l'Eixample barceloní (veure mosaic hidràulic a Ca Millet, llavors en dinàmica
d'expansió. Escofet es converteix aviat en l'empresa productora de mosaic hidràulic més important del seu temps, per la consecució a escala industrial d'un paviment totalment nou, que s'imposa àmpliament gràcies a les seves capacitats formals i funcionals evidents.

Amb més de tres-cents models de mosaic hidràulic, es fa evident l'evolució estilística, les tendències artístiques i el gust d'un llarg període de temps que transcorre entre els inicis del moviment modernista, el Modernisme ple, el Noucentisme i l’Art Decó, per acabar amb la senzillesa del disseny d'alta execució tècnica de les propostes racionalistes de la dècada dels anys trenta.

No obstant això, dins d'aquest grup de paviments de la casa Escofet existeix una excepció. Es tracta del mosaic projectat per Antoni Gaudí entre els anys 1904 i 1906 per a la rehabilitació de la casa Batlló. Aquest mosaic de format hexagonal i monocolor verd poma (veure Panot Gaudí), té un únic patró de dibuix en relleu on la llum és l'únic actor que fa visible el seu disseny d'inspiració marina.

1950 – 1970
El vibrat o la incursió a la ciutat

Desprès del període de la guerra civil espanyola, Escofet continua centrant la seva activitat bàsicament a l’entorn de la producció de mosaic hidràulic. Tot i això, des dels anys vint havia iniciat ja una política d'investigació tecnològica i el resultat d'aquest esforç va desembocar, a principis dels anys cinquanta, en l'aplicació d'un nou producte,
obtingut per la tècnica del vibrat: el paviment vibropremsat, o vibrat, el material del qual oferia unes característiques idònies per al paviment d'interior i també d'exterior. Escofet havia fet ja una incursió en el terreny del pavimentat de la ciutat el 1916, amb el disseny en col•laboració amb l'Ajuntament de Barcelona, i la producció del paviment popularment conegut com “panot” (veure el paviment Panot Barcelona), de format quadrat i de 20 x 20 cm. No obstant això, és a partir de l'obtenció del vibrat que Escofet s'endinsa progressiva i sistemàticament en els grans projectes urbans i col•labora amb els arquitectes més representatius, primer de l'escena nacional i aviat de la internacional.

1970 – 2004
L'arquitectura i l'equipament urbà

Quan el 1968 Joan Miró (1893-1983) va realitzar tres obres per a la ciutat que donaven la benvinguda als viatgers que arribaven per terra, mar i aire. Els que arriben per mar, es troben amb el paviment del Pla de la Boqueria, inaugurat el 30 de desembre de 1976. Seguint la voluntat de l'artista, el paviment de Miró (Pla de l'Ós) no ha estat protegit com una peça de museu que no hagi de tocar-se, sinó que es limita a complir la missió de qualsevol paviment: ser trepitjat, utilitzat i restaurat quan sigui necessari.

També sobre la base de formigó, a partir de 1970, Escofet inicia el desplegament d'una altra nova activitat vinculada, així mateix, a la configuració de la ciutat: la seva arquitectura. El formigó arquitectònic per a la producció de façanes (veure el
projecte Temple Sagrada Família).

Cap al final de la dècada dels setanta, Escofet inicia encara una nova iniciativa, centrada en el disseny i en la producció de mobiliari urbà. El 1979, Escofet s'estrena en aquest àmbit amb un programa de mobiliari modular dissenyat per Ramón Benedito i Josep Lluscà i el 1987 produeix i edita una col•lecció en la qual participen arquitectes Barcelonins com Jaume Bach i Gabi Mora, Óscar Tusquets (veure el producte valla Rampante), Elías Torres i Jose A. Martínez Lapeña, Albert Viaplana i Helio Piñon.

Des del seu origen fins a l'actualitat, Escofet ha sabut aprofitar els successius reptes que li ha brindat la ciutat de Barcelona per a la seva activitat editora: L'exposició Universal de 1888, l'Exposició Universal de 1929, els Jocs Olímpics de 1992 (veure el banc modular Tram) i el Fòrum de les Cultures del 2004, han estat moments d'inflexió en la seva capacitat productiva i d'innovació i alguns dels elements desenvolupats per l’embranzida d'aquests esdeveniments ja s'han fet inoblidables.


+ per a més informació consulta Publicacions
Quart Lunar
Josep Lluscá , 1998
Valla Rampante
Oscar Tusquets , 1988
Sofanco
Oscar Tusquets , 1988
Mosaic Miró al Pla de l’Òs
Joan Miró , 1968
Vibrazo La Rambla. Barcelona
Adolf Florensa , 1968
Mosaic hidràulic
Santiago Marco , 1928
Mosaic hidràulic
Josep M. Pericas , 1926
Façana Casa Escofet
Josep Pascó , 1921
Mosaic hidràulic Can Pahissa
José Rafols , 1916
Mosaic hidràulic
Rafael Masó , 1916
Mosaic hidràulic
Rafael Masó , 1916
Panot Barcelona
1916
Mosaic hidràulic
Josep M. Pericas , 1912
Mosaic hidràulic
1907
Mosaic hidràulic Casa Viñas
Bonaventura Bassegoda , 1907
Mosaic hidràulic Gaudí
Antoni Gaudí , 1906
Mosaic hidráulic Casa Rovira-Piera
J. Fabre i Oliver , 1904
Mosaic hidràulic Casa Viñas
Josep Pascó , 1904
Motlle mosaic hidràulic Gaudí
1904
Mosaic hidràulic
Lluís Domenech i Montaner , 1900
Mosaic hidràulic Casa Viñas
Lluís Domenech i Montaner , 1900
Mosaic hidraulico
Alexandre de Ríquer , 1900
Mosaic hidràulic
Martín Almiñana , 1900
Mosaic hidràulic Can Millet
Josep Puig i Cadafalch , 1900
Mosaic hidráulic Casa Coll i Regás
J. Fabre i Oliver , 1900
Mosaic hidràulic Casa Coll i Regás
Enric Moya , 1900
Mosaic hidràulic
Alexandre de Ríquer , 1900
Cartell Escofet-Tejera i Cia
Alexandre de Ríquer , 1900
Elías Torres y J.A. Martínez-Lapeña
Elías Torres, sempre en col·laboració professional amb José Antonio Martínez Lapeña, van obrir el seu estudi professional el 1968...veure més
Ricardo Bofill
Ricardo Bofill, un dels arquitectes espanyols més reconeguts a nivell internacional, va néixer a Barcelona l’any 1939. Va començar els seus estudi...veure més
Morella baliza
La continuïtat de dues superfícies cilíndriques de radis desiguals genera un objecte precís però complex, d'aparença equívoca i visualitat reversible, segons rebi ...Veure més
Flor
FLOR és una peça de formigó que es presenta en dos formats i que s´acobla a través d´un subtil joc de similituds i diferències. El seu disseny biomòrfic i radial p...Veure més
Ful
Les lluminàries FUL es componen d´una sèrie de columnes de secció troncocònica i d´altura i curvatura variables que permeten una gran llibertat d´orientació i un r...Veure més
Dique de Gamazo
El dic de Gamazo és un dic sec de carena que es troba en el port de Santander en un terreny guanyat al mar entre la península de San Martín i les penyes de Dos Her...Veure més
Hotel Vela
Al costat del nou hotel W, conegut popularment com a Hotel Vela i construït al front marítim de Barcelona, el taller d'Arquitectura Ricardo Bofill ha dissenyat un ...Veure més
Diagonal Mar
El parc Diagonal Mar és un gran espai verd de 14 hectàrees, que s'estén entre la ciutat consolidada i el mar. Orgànic en les seves traces sinuoses i oníric en els ...Veure més

© Escofet 1886 S.A. 1997-2012
CRÉDITS
AVÍS LEGAL
PRIVACITAT
All rights reserved.
Actualitzat 07.11.2017
Otto
Cadires i Bancs
Bancs sense Respatller
Elements de Paisatge
Paviments Stonita
Paviments
Seients
Taules
Jardineres
Fonts
Papereres
Lluminàries
Mobilitat
Escocells
Carrer Pere IV
Paisatge Urbà
Formigó Arquitectònic
Paviments
Productes en Museu
Llistat d'Autors
Notícies
Cultura Escofet
Cronologia
Museu
Premis
Activitats
Premsa
Publicacions
Descàrregues
Certificats d'Empresa
Carta de Materials
Contacte
Distribució
Estructura d'Empresa